Forum Norsk Volvoklubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

problemer med gearstang etter clutchbytte

2 posters

Go down

problemer med gearstang etter clutchbytte Empty problemer med gearstang etter clutchbytte

Poste  PerChr86 04.11.09 2:56

Jeg plages med at gearstanga på min 1987 Volvo 240GLE M47 ikke sitter som den skal, den har over 5 cm vandring fra side til side når den står i gir, og den kjennes styggelig løs ut. den er også meget vanskelig å få i første gear, pluss at den kan løftes nesten helt ut. er det nok og bytte låsingen eller må det mere til? og eventuelt hva heter delene som holder gearstanga på plass på fagspråket?

PerChr86

Antall Innlegg : 3
Join date : 04.11.2009
Age : 38
Bosted : Lødingen

Til Toppen Go down

problemer med gearstang etter clutchbytte Empty Re: problemer med gearstang etter clutchbytte

Poste  VolvoMan 22.11.09 1:47

Høre ut som den ikke er feste...


sjekk om du har de så koppoer/plast ringen som er rundt pinner som feste girstanga til stanga til girkassen.

Har du monter den rette sammen tenker da på de ringen som er rundt den kula nede på girstanga, det skal være 2 plastringer og en gummi ring.

Låse klipset kalles vel C-klips, G-klipps eller noe slik jeg kaller det C-klips

VolvoMan

Antall Innlegg : 21
Join date : 11.06.2008

Til Toppen Go down

problemer med gearstang etter clutchbytte Empty Problemer med gearstanga etter clutch bytte

Poste  PerChr86 25.11.09 16:17

takk, har nettopp bestilt CG ringen som jeg fant ut at den heter. får se om den blir bedre etter at den er satt på

PerChr86

Antall Innlegg : 3
Join date : 04.11.2009
Age : 38
Bosted : Lødingen

Til Toppen Go down

problemer med gearstang etter clutchbytte Empty Re: problemer med gearstang etter clutchbytte

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet